1
Perioada de actualizare
de la 15.02.2023 14:41
până la 22.02.2023 08:00
2
Propunerea ofertelor
de la 22.02.2023 08:00
până la 28.02.2023 08:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 500 000 MDL
Perioada clarificărilor: 15 febr 2023, 14:41 - 22 febr 2023, 8:00
Perioada de depunere a ofertelor: 22 febr 2023, 8:00 - 28 febr 2023, 8:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Reparația capitală a Sistemului de alimentare cu apă potabilă dun cadrul Taberei Militare nr.123, mun. Chișinău

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Mihail Turanin
Telefonul de contact
078681682
Datele achizitiei
Data publicării
15 febr 2023, 14:41
Data ultimilor modificări
19 febr 2023, 10:16
Achizitii.md ID
21073757
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Tipul procedurii
Cererea ofertelor de prețuri (lucrări)
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
Data:
15 febr 2023, 19:40
Subiectul întrebării:
Anuntul
Întrebare:
In anunt indicati ca ofertantul este obligat sa prezinte în termen de o zi un șir de acte. Concretizati zi lucrătoare sau nu? Aici va invederem ca Art. 17 Legea 131, 5) Ofertantul/candidatul este descalificat în cazul în care nu suplimentează, nu prezintă clarificări sau nu completează informațiile sau documentele solicitate de autoritatea contractantă în termenele stabilite de aceasta (minimum 3 zile lucrătoare sau, în cazul în care procedura folosită este cererea ofertelor de preţuri, minimum o zi lucrătoare). Autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura, în orice situaţie, un termen rezonabil în funcţie de complexitatea solicitării de prezentare, suplimentare, clarificare și/sau completare. Modificați termenul sau sa depunem contestatie?
Răspuns (16 febr 2023, 11:18):
Având în vederea cele menționate, Autoritatea contractantă își exprimă disponibilitate și acceptă solicitarea participanților la concurs. Termenul de prezentare a documentele justificative, actualizate, prin care operatorul economic va demonstra îndeplinirea tuturor criteriilor de calificare şi selecţie urmează să fie modificat.
Data:
15 febr 2023, 19:58
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Ați publicat un caiet de sarcini ce nu corespunde Documentatiei standart aprobate, ați exclus din anexa nr 23 următoarea sintagma "Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz). DECI CEREM PUBLICAREA F1 cu consumele desfasurate a resurselor.
Răspuns (16 febr 2023, 11:19):
Autoritatea contractantă urmează să opereze corectările necesare.
Data:
16 febr 2023, 10:39
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
Poz. 3 , AcB06B Montarea hidrantilor de incendiu suprateran pe pozitie existenta, avind diametrul de Dn=65-80 mm. Acest resurs prevede si hidrant, cum procedam excludem hidrantul sau il lasam?
Răspuns (16 febr 2023, 11:28):
Având în vedere faptul că a fost atașat Formularul nr.1B, devizul de cheltuieli urmează să fie elaborat corespunzător pozițiilor descifrate.
Data:
16 febr 2023, 17:50
Subiectul întrebării:
anuntul de participare
Întrebare:
Unul din principiile de baza al Legii 131 este libera concurenta care poate fi asigurata prin participarea cit mai larga a ofertantilor. La asigurarea participarii largi un factor este proportionalitatea cerintelor fata de ofertanti raportate la scopuri. Deci va rugam sa concretizati cum se asigura participarea pe larg la conditia ca ofertantul prezinta garantia de buna executie de 15% si asta in situatia cind el demareaza lucrarile pe cont propriu? In majoritate licitatiilor fara avans este prevazut retineri succesive de pina la 10%, poate micsorati garantiile in situatia cind dtre garantati nimic? Garantia de 15% este o cerinta vadit restrictiva.
Răspuns (17 febr 2023, 07:38):
Potrivit prevederilor pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”. În cazul dat, cerințele documentației de concurs au rezultat din categoria, importanța și statutul obiectului supus reparației și sunt obligatorii pentru operatorii economici. Mai mult decît atît, „Garanția de buna execuție a contractului ” este forma principală de asigurare, că contractul va fi realizat, în termenii, condițiile și cerințele prevăzute de acesta.
Data:
17 febr 2023, 17:33
Subiectul întrebării:
anunt de paticipare
Întrebare:
Va rugam sa concretizați p.24 din anunț de participare - prezentarea in 3 zile lucrătoare a documentației de calificare se va expedia la adresa electronica a Autorității Contractante ? Solicitam respectuos sa mai revizuiți cerințele solicitate de d-ra in anunțul de participare, si anume contractul individual de munca se prezinta la organele competente , pentru ce mai exista dar declarația ANGAJATILOR IRM . 1. Noi purtam răspundere de datele indicate (este suficient sa verificați conform raportului numărul de angajați) 2. In contractele individuale de munca sunt date cu caracter personal care este interzis de Lege divulgarea datelor cu caracter personal . Revedeți Legile : Codul Muncii, Codul PENAL si Legea Achizițiilor Publice - documentele strict care se solicita, LEGE Nr. 133 din 08-07-2011privind protecția datelor cu caracter personal si anume: RĂSPUNDEREA ! Articolul 33. Răspunderea pentru încălcarea prezentei legi Pentru încălcarea prezentei legi, persoanele vinovate răspund în conformitate cu legislația civilă, contravențională sau penală. Solicitam sa ne argumentați in baza la ce Lege solicitați copiile contractelor de munca.
Răspuns (19 febr 2023, 10:14):
Potrivit prevederilor pct.42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020 „Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la altitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat”. În cazul dat, cerințele documentației de concurs au rezultat din categoria, importanța și statutul obiectului supus reparației și sunt obligatorii pentru operatorii economici, pentru ca Autoritatea contractantă să fie sigură că compania care urmează să execute lucrările, dispune de numărul necesar de angajați. Totodată, reieșind din prevederile Legii nr.133/2011 ,,privind protecția datelor cu caracter personal”, orice informație care are statut de date cu caracter personal, urmează fi acoperită în timpul scanării / radiată prin mijloace electronice, etc, din documentele ce urmează a fi prezentate (contractele individuale de muncă).
Data:
17 febr 2023, 17:58
Subiectul întrebării:
Raport de activitate 2021,2022 ?
Întrebare:
Solicitam sa concretizați ultimii 2 ani raportul anual ? Raport anual pentru anul 2022 data limita este 31 martie 2023. Cum puteți solicita raport 2022 ?
Răspuns (18 febr 2023, 01:02):
Despre faptul că data limită pentru perfectarea și prezentarea Raportului financiar pentru ultimul an de activitate este data de 31 martie, se cunoaște despre acești termeni. Raportul financiar pentru anul de activitatea a companiei pentru anul 2022, se prezintă în cazul în care la data solicitării clarificărilor, acesta este deja perfectat. În caz contrar, este obligatorie prezentarea Raportului financiar de activitate a companiei pentru anul 2021.
Data:
20 febr 2023, 10:05
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta noi cunoaștem drepturile dra si foarte bine Legea achizițiilor publice dar solicitam sa excludeți de la p.5 Anexa 15 (copiile contractelor individuale de munca ) daca sunt 30 angajați noi ce suntem obligați sa facem copii la toate contractele de munca ? Exista organele care ne verifica si contractele de munca si toata documentația care o solicitați dra suplimentar si anume la SFS se face raport pentru fiecare angajat daca cunoașteți este IRM , La Agenția Supraveghere Tehnica tot se prezinta ordinul de angajare al personalului anume: atestat pentru fiecare compartiment SEPARAT diriginte santietr , dupa care ne elibereaza Avizul Agentiei Supraveghere Tehnica Anexa 22 . Insemna dra verficati activitatea Serviciului Fiscal de Stat si Activitatea Agentiei Supraveghere Tehnica? Va rugam sa aveți si către Operatorii Economici un pic de stima pentru munca care o depune pentru elaborarea ofertelor. Sunteți unicii care solicitați așa condiții. Vom contesta toate solicitările abuzive din anunțul de participare.
Răspuns (20 febr 2023, 10:21):
Este o măsură impusă din experiența negative de conlucrare cu alți operatori economici în anii precedenți, prin care dorim să fim asigurați din toate punctele de vedere. Anexa nr.15 este simplu de completat, în care se includ persoane atestate, cu anexarea Certificatului de atestare tehnico - profesională a dirigintelui de șantier, dar de facto persoana respectivă nici nu cunoaște despre acest obiect. Dacă este o altă posibilitate de a demonstra că specialiștii respectivi într-adevăr vor fi implicați în lucrarea respectivă, se acceptă și alte propuneri.
Data:
20 febr 2023, 11:03
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Nu este o problema de îndeplinit Anexa 15 ( noi nu dorim sa fim acuzați de angajați prezentarea informației fără acordul angajatului), Se are in vedere de ceilalți angajați ai companiei pentru ce trebuie sa anexam toate copiile contractelor de munca ? Ce tine de p.18 din anunt certificat de atestare tehnico-profesionala a dirigintelui de șantier (noi propunem de anexat copia ordinului de angajare -unde se indica Numele Prenumele , nr. documentullui atestarii si anume sa fie cu semnatura si stampila diriginte de santier) - nu avem date cu caracter personal si este conform legii , despre nr. angajatilor este Declaratia IRM19- Dar aceste date sunt in Raportul anual al Operatorului Economic , exemplu : va rog sa analizati link-ul: http://cnas.md/libview.php?l=ro&idc=360&id=5494&t=/Mass media/Noutati/Informatia-IRM-19-prezentata-in-termen-este-in-beneficiul-angajatului . Solicitam sa modificati aceste puncte unde solicitati anume copia contractului de munca- este abuziv . Va intelegem dar sunt alte documente care am dat exemplu mai sus unde nu sunt vizibile datele cu caracter personal ce contavine Legii divulgarea datelor cu caracter personal.
Răspuns (20 febr 2023, 12:42):
Autoritatea contractantă nu are nevoie de informația care se conține în aceste contracte. Însă, după cum a fost menționat în mesajul precedent, se dorește ca lucrările să fie executate de către o companie cu responsabilitate și de bună credință. În acest context, poate fi prezentat un tabel cu numărul muncitorilor pe specialități. Totodată este de menționat că obiectul pe care vor fi executate lucrările, este unul cu regim special de accedere, iar prin urmare înainte de fi inițiate lucrările, toți muncitorii vor fi supuși verificării de către structurile de resort.
Data:
20 febr 2023, 15:25
Subiectul întrebării:
Anunt de participare
Întrebare:
Stimata Autoritate Contractanta suntem de acord cu dra dar avem si noi politica Companiei unde trebuie sa fie respectata, avem o experiența vasta in domeniu si chiar dorim Autoritățile Contractante sa se conformeze Legii Achizițiilor publice in vigoare. De aceea ca nu va conformați Legii si va confruntați cu așa companii, chiar nu este greu sa anexez un contract individual de munca cu salariu muncitor cu 1650 lei. Faceți public toate datele cu caracter personal si divulgarea secretului companie. Sunteți prima Autoritate Contractanta care impuneți asemenea condiții, din ce am văzut si analizat la dra pe achiziții aveți unele si aceleași companii care participa la licitațiile dra, apoi motivați ca impuneți așa condiții după experiența precedenta, nu cred ca ați învățat lecția. Unde este libera concurenta ?
Răspuns (21 febr 2023, 08:50):
După cum s-a stipulat în mesajele precedente Autoritatea contractantă nu are nevoie de informație care să conțină date cu caracter personal (nume prenume, cod fiscal, valoarea salariului, etc.). Este necesară să fie dovedită disponibilitatea de cadre specializate în domeniu. Timp pentru perfectarea documentelor solicitate (astuparea datelor cu caracter personal, etc.) este suficient.
Data:
21 febr 2023, 12:00
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-2-1 poz 40 AcA54B Montarea fitingurilor mecanic (insurubare). Imbinare mecanica intre teava si fiting (mufe, teu, cot) din polietilena, Capat flansa PE HD RC PE100 d50mm, dar in formularul nr. 5 la resurse este dat Capat flansa PE HD RC PE100 d90mm. Concretizati unde este corect
Răspuns (21 febr 2023, 12:15):
Conform Proiectului de execuție, vor fi incluse Capete flanșe PE HD RC PE100 d90mm.
Data:
21 febr 2023, 12:04
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-2-1 poz 44 AcA23A Imbinarea cu flanse libere a tuburilor, pieselor de legatura si armaturilor, la conducte din poliesteri, armate cu fibre de sticla, Flansa libera din otel zincat d90mm, dar in formularul nr. 5 la resurse este dat Flansa libera din otel zincat d50mm .Concretizati unde este corect
Răspuns (21 febr 2023, 12:22):
Conform Proiectului de execuție, vor fi incluse ,,Flanse libere din otel zincat d90mm”.
Data:
21 febr 2023, 14:18
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Deviz 2-1-1 poz 22 Tub de protectie L=500mm in denumirea resursei L=200mm care informatie e corecta? Multumesc.
Răspuns (21 febr 2023, 14:26):
Bună ziua! Conform Proiectului de execuție, se va include Tub de protectie PVC SN8 d200mm.
Data:
21 febr 2023, 14:30
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Deviz 2-1-1 poz 43, 46 Garnituri cauciuc cu insertii sint fara d, deoarece teu, reductia sint cu d=100/80 avem garnituri 8 buc cu d100 4 buc si cu d80 4 buc. In asa caz se adauga pozitii? Cum procedam corect, explicati va rog.
Răspuns (21 febr 2023, 16:02):
Nu este clară întrebarea. Rugăm să reformulați.
Data:
21 febr 2023, 14:33
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
21 febr 2023, 14:18 Subiectul întrebării: Caiet de sarcini Întrebare: Buna ziua. Deviz 2-1-1 poz 22 Tub de protectie L=500mm in denumirea resursei L=200mm care informatie e corecta? Multumesc. Răspuns (21 febr 2023, 14:26): Bună ziua! Conform Proiectului de execuție, se va include Tub de protectie PVC SN8 d200mm. Raspunsul la intrebare este pentru cei care nu ghindesc? Intrebarea merge despre lungime si raspundeti de diametru. Dati un raspuns corect.
Răspuns (21 febr 2023, 16:04):
Lungimea Tuburilor este de 200 mm.
Data:
21 febr 2023, 15:28
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Buna ziua. Deviz 2-1-1 poz 42 Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9(0.40 m3) in resurse Inel prefabricat pt. camine КЦ-15-9a(0.40 m3) - care este corecta?
Răspuns (21 febr 2023, 16:05):
Bună ziua! Conform Proiectului de execuție, se va include camine КЦ-15-9a.
Data:
21 febr 2023, 16:27
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-1-1 poz 43, Garnituri cauciuc cu insertii sint fara indicarea diametrului, deoarece resursa Teu fonta cu flanse PN10 d100/80mm are 2 diametre, garniturile trebiuie sa fie de d=100 si d=80 cate 4 buc. Cum procedam corect, explicati va rog.
Răspuns (21 febr 2023, 21:43):
Diametrul la garnitură se include corespunzător datelor indicate în lista de lucrări, precum și în formularul nr.1B.Pentru mai multe detalii, la sediul Autorității contractaente puteți face cunoștință cu proiectul de execuție a lucrărilor.
Data:
21 febr 2023, 17:20
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-2-1 poz 6 dupa denumirea lucrarii Teu fonta cu flanse ductila PN10 d80/80mm - ca resursa Teu fonta cu flanse ductila PN10 d8/80mm care e corect?
Răspuns (21 febr 2023, 21:45):
Conform Proiectului de execuție, se va include Teu fonta cu flanse ductila PN10 d80/80mm.
Data:
21 febr 2023, 17:26
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Avand un numar mare de intrebari pentru clarificari rugam sa incarcati proiectul pentru executarea lucrarilor date.
Răspuns (21 febr 2023, 17:50):
Proiectul nu poate fi atașat în SIA RSAP, deoarece după cum a fost menționat în mesajele precedente, accesul pe teritoriul vizat este unul cu regim restricționat și ține de infrastructura Armatei Naționale. Pentru a face cunoștință cu proiectul, doritorii sunt invitați la sediul Autorității contractante. Datele de contact sunt indicate în documentația de participare precum și pe platforma de achiziție.
Data:
21 febr 2023, 17:49
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-2-1 poz 33 si 34 nu corespund diametrul de teava din otel din denumirea lucrarii cu diametrul indicat in resurse. Care este corect?
Răspuns (21 febr 2023, 21:54):
Diametrul corect este reflectat în resursele pentru fiecare poziție. Pentru poziția 33 - diametrul țevii care se va lua în calcul este 57x3.0mm, iar pentru poziția 34 - diametrul țevii care se va lua în calcul este 50mm.
Data:
21 febr 2023, 17:58
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Deviz 2-2-1 poz 41 si 42 sint la fel? Precizati.
Răspuns (21 febr 2023, 22:00):
La pozițiile respective informația descrisă în poziție, nu diferă de cea reflectată în rseurse.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.